Voor wie?

Met klachten waarbij gezegd wordt dat je er maar

mee moet leren leven, zit je bij een osteopaat op de juiste plek

Osteopathie is een betrouwbare en effectieve therapie geschikt voor volwassenen, ouderen, kinderen en baby's. Ik houd rekening met de grenzen van het lichaam waardoor osteopathie mogelijk is voor alle leeftijden.

Hieronder vindt u een lijst van voorbeelden: dit zijn vaak chronische, onbegrepen en vage klachten.

• Burnout of vermoeidheids klachten
  • Nek- rugklachten zoals hernia of pijn met uitstraling naar het been
  • Schouder-, elleboog-, pols-, heup-, knie- of enkelklachten (zoals RSI, frozen shoulder of pijn/bewegingsbeperking, stijfheid)
  • Mensen op zoek naar fitheid en souplesse / top sporters of bij sportklachten
  • Buikklachten (obstipatie, diarree, krampen, PDS)
  • Whiplash en andere posttraumatische klachten
  • Hoofdpijn (migraine of spanningshoofdpijn)
  • Duizeligheid of oorsuizen
  • Bijholteontstekingen, aangezichtspijn of ondersteunend bij een beugel
  • Darm problemen
  • Menstruatie- of cyclusstoornissen, pijnklachten of het zwanger willen worden
  • Bekkenbodemproblemen zoals incontinentie, bekkeninstabiliteit of bij zwangerschap
  • Slaap- en concentratie stoornissen
  • Vage en onbegrepen klachten
  • Houdingsproblemen

Osteopathie voor Kinderen

Ik behandel graag kindjes en baby's! Osteopathie is een zeer fijne werkwijze waarbij ik zeker bij baby's en kinderen gebruik maakt van subtiele en veilige technieken. Ik doe absoluut geen direkte manipulaties in de nek, dat is niet nodig. Een nek corrigeert zich vanzelf op het moment wanneer de schedel of de buik meer ruimte terug krijgen. Door deze veilige manier van werken en goede resultaten is osteopathie bij uitstek geschikt voor het behandelen van baby’s en kinderen. Onze werkgroep is bezig met wetenschappelijke onderzoeken om dit te onderbouwen. Mocht uw kind spoedeisende hulp nodig hebben dan zal ik u doorverwijzen naar een kinderarts of huisarts.

Denk aan de volgende klachten:

• Huilen, moeilijk of niet te sussen
  • Voorkeurshouding van het hoofd/rug
  • Overstrekken of onrust
  • Huid problemen
  • Spugen / (verborgen) reflux, meer dan een mondje
  • Problemen met de ontlasting of het voeden (ontlasting hoort dagelijks en gemakkelijk te verlopen)
  • Motorische achterstand, laat praten of zitten
  • Ontwikkelingsstoornissen, klein blijven
  • Slaapstoornissen, hazeslaapjes
  • onrust bij ADHD of onrust bij autisme, deze kinderen laten zich verbazingwekkend makkelijk behandelen
  • Oog- en oorproblemen zoals strabismus of steeds terugkerende oorontstekingen
  • Leerproblemen zoals lezen, schrijven of concentreren.