Osteopathie is geschikt voor iedereen die te maken heeft met chronische klachten, rugklachten, chronische vermoeidheid of andere langdurige en/of onduidelijke klachten. Osteopathie houdt rekening met de grenzen van het lichaam, waardoor het een betrouwbare en effectieve therapie is voor alle leeftijden. Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van klachten die Esther kan verhelpen.

Kinderosteopathie en baby-osteopathie

• Huilen, moeilijk of niet te sussen
  • Voorkeurshouding van het hoofd/rug
  • Overstrekken of onrust
  • Spugen/(verborgen) reflux
  • Ontwikkelingsstoornissen
  • Leerproblemen of concentratieproblemen

Chronische klachten

• Nekklachten of rugklachten, zoals hernia of pijn met uitstraling naar het been
  • Gewrichtsklachten zoals RSI, frozen shoulder of pijn/bewegingsbeperking, stijfheid
  • Whiplash en andere posttraumatische klachten zoals onverklaarbaar trillen en hoofdpijn
  • Buik- en darmklachten (obstipatie, diarree, krampen, PDS, breuk van navel/lies of maag veroorzaakt door een te hoge druk in de darmen)

Onduidelijke of onbegrepen klachten

• Burn-out of vermoeidheidsklachten
  • Duizeligheid, oorsuizen, misselijkheid, ziekte van Ménière
  • Hoofdpijn (migraine of spanningshoofdpijn)
  • Bijholteontstekingen, aangezichtspijn of ondersteunend bij een beugel (verloopt sneller omdat er meer ruimte komt), pijn na tandartsbezoek
  • Slaapproblemen en concentratiestoornissen

Sportgerelateerde klachten

• Sportblessures

Vrouwenklachten

• Menstruatie- of cyclusstoornissen, pijnklachten of  zwanger willen worden
  • Bekkenbodemproblemen zoals incontinentie, bekkeninstabiliteit
  • Klachten bij een zwangerschap: misselijkheid, kortademigheid

Staat uw klacht er niet bij of wilt u meer informatie? Neem gratis en vrijblijvend contact op. Wilt u direct een afspraak maken? Gebruik dan onze digitale agenda om een afspraak in te plannen.

DOWNLOAD INTAKE FORMULIER
Als u door ons behandeld wilt worden, dan gaan we een ‘behandelingsovereenkomst’ met elkaar aan. Wij hebben dan ook uw persoonsgegevens nodig. Zou u het intake formulier voor ons willen invullen?

Voor meer informatie zie de privacyverklaring.
Dit geldt ook bij kinderen (akkoord van beide ouders) en het inwendig behandelen.

Dank u wel voor uw tijd en moeite

Het NRO beschermt en waarborgt de kwaliteit van de osteopatische zorg, geeft algemene informatie en is het aanspreekpunt bij klachten.
Het NVO zet zich in voor wetenschappelijke erkenning van ons vak en behartigt de belangen van osteopaten.